Need tingimused kirjeldavad LEI System OÜ pakutavate LEI registreerimis-, uuendamis- ja haldusteenuste kasutamisega seotud regulatiivset raamistikku, kohustusi ja õigusi.
1. Lepingupartner
LEI System OÜ, Eestis asutatud osaühing, on lepingupartner, kes pakub teenuseid kaubamärgi LEI System all. Juhul kui kliendi elukohariigis puudub LEI Systemi kohalik tütarettevõte, tegutseb vaikimisi juriidilise isikuna LEI System OÜ (LEI number 984500908J38713A7650). LEI System toimib LEI registreerimisagendina ja teeb koostööd ametlikult akrediteeritud kohaliku tegevusüksusega (LOU), Ubisecure Oy-ga (kaubandusnimi RapidLEI), mille LEI on: 529900T8BM49AURSDO55.
2. LEI-de taotlemine ja haldamine
2.1. Klient võib esitada taotluse juriidilise isiku tunnuse (LEI) saamiseks, uuendamiseks või ülekandmiseks, täites vastava veebiformulari ja sooritades makse aktsepteeritud meetodil, näiteks krediitkaardi või PayPali kaudu.
2.2. Taotluse esitamisega kinnitab klient, et nõustub käesolevate tingimustega ja kinnitab, et kõik esitatud andmed on täpsed. Taotleja kinnitab, et tal on volitus tegutseda kõnealuse juriidilise isiku nimel. Teatud kontaktandmeid võidakse valideerimise toetamiseks jagada LOU-ga.
2.3. Klient volitab LEI Systemi nõustuma LOU tingimustega (nt RapidLEI tingimustega) nende nimel. Kõik LOU lepingud põhinevad GLEIF-i juhistel ja on sisuliselt sarnased. Näiteks RapidLEI teenusetingimused leiate siit.
2.4. LEI Systemile antakse volitus tegutseda kliendi juriidilise isiku nimel LEI-ga seotud küsimustes, sealhulgas selle väljastamisel, iga-aastasel uuendamisel ja ülekandmisel.
2.5. Kui LEI kantakse üle teiselt teenusepakkujalt LEI Systemile, võib olla vajalik LOU muutmine. Ülekanne peab toimuma enne uuendamist või samaaegselt uuendamisega.
2.6. LEI Systemi hallatavaid LEI-sid saab uuendada kuni 60 päeva enne aegumiskuupäeva. Olukordades, mis hõlmavad varast uuendamist pärast ülekannet teiselt teenusepakkujalt, võib kehtivusperiood lüheneda.
2.7. Töötlemine algab pärast taotluse ja makse laekumist.
2.8. LEI System võib nõuda taotleja volitust kinnitavaid dokumente, sealhulgas, kuid mitte ainult, volikirja.
2.8.1. Volitused peavad olema allkirjastatud ainult isikute poolt, kellel on ametlikult õigus juriidilist isikut esindada. Allkirjaõiguse võltsimine või valeesitamine on rangelt keelatud.
2.9. Kontrollimiseks võidakse nõuda täiendavaid dokumente, sealhulgas:
• ettevõtte registreerimistunnistuse koopia
• volitatud esindajate tuvastamine
• asutamiskuupäeva tõend
• ettevõtte dokumentides tehtud muudatusi toetavad dokumendid
2.10. Kui ettevõtte omanik või kontrollija on emaettevõte, mis koostab konsolideeritud finantsaruandeid, tuleb esitada 2. taseme (emaettevõtte) andmed. Kui aruandlus pole võimalik, tuleb esitada kehtiv põhjendus.
2.10.1. LEI System võib nõuda konsolideerimisstaatust kinnitavaid dokumente.
2.11. Rahvusvahelised filiaalid peavad esitama peakontori LEI, mis peab olema aktiivne (ISSUED staatus).
2.12. Investeerimis- või katusfondi kategooriasse kuuluvatel üksustel võidakse paluda avalikustada fondisuhteid, sealhulgas fondivalitseja, katusestruktuuri ja/või feeder-master suhteid.
2.12.1. Selliste suhete toetamiseks võidakse nõuda asjakohaseid dokumente.
2.12.2. Iga viidatud seotud üksuse jaoks tuleb esitada LEI-d.
2.13. Enamik LEI registreerimisi viiakse lõpule 1–3 tunni jooksul. Kuid taotlused, mis hõlmavad ema- või fondisuhteid, võivad võtta kuni 48 tundi. LEI uuendamised ja ülekanded võivad võtta kuni 7 päeva. Ebatäielikud või ebaõiged andmed võivad põhjustada viivitusi.
2.14. Pärast taotluse edukat lõpetamist saadetakse kinnitus ja arve kassas esitatud e-posti aadressile.
2.15. Taotlused muutuvad siduvaks ja tühistamatuks pärast esitamist ja maksmist. See kehtib nii esmaregistreerimiste kui ka uuendamiste, sealhulgas ülekannete kohta.
2.16. Kui klient ei esita nõutavaid dokumente, võivad LEI System ja selle partneriks olev LOU jätkata avalikult kättesaadava teabe kasutamist. LEI-sid, mida ei saa puuduvate andmete tõttu töödelda, ei hüvitata ning sellest tulenevate tagajärgede eest vastutust ei võeta.
2.17. Pärast väljastamist muutuvad LEI ja sellega seotud viiteandmed avalikult kättesaadavaks GLEIF-i ja LEI Systemi veebisaitidel. LEI-d on püsivad ja neid ei saa ümber määrata ega eemaldada.
2.18. LEI System teavitab klienti e-posti teel 60 päeva enne kavandatud uuendamiskuupäeva.
3. Mitmeaastased plaanid ja automaatsed uuendamised
3.1. Kliendid võivad valida oma LEI uuendamiste ettemaksu kuni viie aasta jooksul.
3.2. Vaatamata mitmeaastasele ettemaksule uuendatakse LEI andmeid ikkagi igal aastal vastavalt GLEIF-i nõuetele. Ametlik „järgmine uuendamiskuupäev“ põhineb 365-päevasel tsüklil alates viimasest kinnitatud uuendamisest.
3.3. Kui mitmeaastase lepinguga kaetud LEI kantakse üle teisele teenusepakkujale, loetakse leping LEI Systemiga lõppenuks ja hüvitist ei maksta.
3.4. Kliendid võivad lubada automaatse uuendamise. Selliste uuendamiste eest tasutakse 60 päeva enne aegumiskuupäeva, kasutades algselt esitatud makseviisi.
3.5. Automaatsest uuendamisest teatatakse registreeritud e-posti aadressile. Kliendil on viis kalendripäeva tühistamiseks või üksikasjade muutmiseks. Kui uuendamine on alanud, ei saa seda tagasi pöörata.
3.6. LEI System jätab endale õiguse uuendada viiteandmeid registriallikate abil.
3.6.1. Kui ametlikud registrid pole kättesaadavad, võib uuendamiseks kasutada olemasolevaid viiteandmeid.
3.6.2. Kui kontrollimine ebaõnnestub, võidakse ema- või fondisuhted märkida mitteavalikuks.
3.6.3. Kliendid vastutavad LEI Systemi teavitamise eest kõigist muudatustest, mida registrid ei kajasta.
3.6.4. LEI System võib nõuda täiendavaid tõendavaid dokumente, sealhulgas uuendatud finantsandmeid, uusi volituskirju või eranditeatisi.
3.6.5. Kui nõutavaid dokumente ei esitata 60 päeva jooksul, ei pruugita LEI-d uuendada ja teenuslepingu võib lõpetada.
4. LEI sertifikaat ja märgis
4.1. Digitaalse ja/või trükitud LEI sertifikaadi võib lisada tellimusele kassas või taotleda hiljem, kasutades LEI otsingu funktsiooni.
4.2. Paberkandjal sertifikaadid saadetakse 7 tööpäeva jooksul juriidilise isiku registreeritud aadressile.
4.3. LEI System ei ole kohustatud trükitud sertifikaate uuesti väljastama juhul, kui kohaletoimetamine ebaõnnestub vale aadressi või kohaletoimetamisest keeldumise tõttu.
5. Teenustasud ja maksustamine
5.1. LEI-ga seotud teenuste, sealhulgas registreerimise, uuendamise ja ülekandmise hinnad on avaldatud LEI Systemi veebisaidil ja sisaldavad kohaldatavaid GLEIF-i lisatasusid.
Tasud uue LEI tellimiseks, LEI ülekandmiseks või LEI uuendamiseks leiate siit.
5.2. Käibemaksu käsitlemine:
• Eesti kliendid: kohaldatakse 22% käibemaksu. Alates 1. juulist 2025 tõuseb käibemaksumäär 24%-ni ja hinnad kohanduvad vastavalt.
• EL-is asuvad kliendid kehtiva käibemaksunumbriga: käibemaksu ei lisata (kohaldub pöördmaksustamine).
• Väljaspool EL-i asuvad kliendid: käibemaksu ei võeta.
5.3. Automaatsete uuendamiste eest võetakse tasu töötlemise ajal kehtiva avaldatud hinnakirja alusel.
6. Tagasimaksepoliitika
6. Tagasimaksed ja tühistamised
6.1. Tagasimaksetaotlused tuleb esitada aadressile info@leisystem.com ja need vaadatakse läbi 7 tööpäeva jooksul.
6.2. Tagasimaksed töödeldakse algse makseviisi kaudu ja võivad pangaasutusest sõltuvalt võtta kuni 30 päeva.
6.3. Kohaldatakse 40 € suurust tagasimakse töötlemistasu.
6.4. Tagasimaksed ei ole saadaval järgmistel juhtudel:
• LEI on juba väljastatud või uuendatud.
• Automaatne uuendamine on lõpule viidud.
• Mitmeaastane leping on ennetähtaegselt tühistatud.
• LEI ülekandmine põhjustas kehtivusperioodi kaotuse.
• Klient ei esitanud nõutavat teavet 60 päeva jooksul.
• Emaettevõtte andmed esitati, kuid hiljem tunnistati kehtetuks.
• Füüsilise sertifikaadi kohaletoimetamine ebaõnnestus kliendi vea tõttu.
6.5. Kogu tagasimaksete käsitlemine toimub vastavalt GLEIF RA juhtimisraamistikule.
7. Kolmandate osapoolte teenused ja turunduspartnerid
7.1. LEI System võib teatud tugiteenuseid tellida spetsialiseerunud kolmandatelt osapooltelt. See võib hõlmata:
• veebiplatvormide majutus ja hooldus
• turvaline maksete käsitlemine
• kommunikatsiooniteenused (nt e-post, teavitused)
• klientide tagasiside kogumise tööriistad
7.2. Need teenusepakkujad võivad pääseda juurde kliendi andmetele rangelt vastavalt vajadusele oma teenuste osutamiseks, konfidentsiaalsus- ja andmekaitsekokkulepete alusel.
7.3. Kontaktandmeid (ärinimi, esindaja, e-post jne) võidakse jagada valitud turunduspartneritega, kes pakuvad kliendile asjakohaseid teenuseid.
7.4. Kolmandad osapooled võivad klientidega otse ühendust võtta seoses oma teenustega, kui need on seotud LEI Systemi tegevusega.
7.5. Kõik kolmandate osapoolte kaasamisel kehtivad privaatsusstandardid, mis on võrdsed või kõrgemad kui LEI Systemi kehtestatud standardid.
7.6. LEI Systemi teenuste kasutamisega nõustub klient eespool nimetatud kokkulepetega.
8. Õiguslik jurisdiktsioon ja lõppsätted
8.1. Klient jääb ainuvastutavaks kõigi oma juriidilise isiku LEI-ga seotud toimingute ja kohustuste eest.
8.2. LEI System ei võta vastutust ühegi finants- või regulatiivse tagajärje eest, mis tuleneb LEI töötlemise viivitustest või ebaõnnestumistest.
8.3. Neid tingimusi võidakse uuendada ilma ette teatamata. Uusim versioon on alati saadaval aadressil leisystem.com.
8.4. Käesolevat lepingut ja sellest tulenevaid või sellega seotud vaidlusi või nõudeid, sealhulgas lepinguväliseid vaidlusi või nõudeid, reguleerib ja tõlgendatakse vastavalt Eesti Vabariigi seadustele. Eesti Vabariigi kohtud omavad ainupädevust lahendada kõik sellised vaidlused või nõuded.